Morning Show

ΑρχικήMorning ShowBeauty Tech: Το Μέλλον Είναι Εδώ (και Φοράει Κραγιόν)

Beauty Tech: Το Μέλλον Είναι Εδώ (και Φοράει Κραγιόν)

  • 07-07-2025

Γράφει η Μαριάννα Φέξη
Founder and Ceo Fexi Media Group- Coach

Είναι σπάνιο για μια ανεξάρτητη κινεζική μάρκα καλλυντικών και περιποίησης δέρματος (C-beauty) να επενδύει στο δικό της εργοστάσιο — πόσο μάλλον σε ένα τόσο προηγμένο. Θα ακολουθήσουν κι άλλες;

Το έξυπνο εργοστάσιο της κινεζικής μάρκας ομορφιάς Florasis, στις όχθες του ποταμού Qiantang στην Χανγκζού, ακούγεται σαν κάτι βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Το εργοστάριο είναι χτισμένο γύρω από ένα ιδιόκτητο λειτουργικό σύστημα "έξυπνου εγκεφάλου", το οποίο ψηφιοποιεί κάθε βήμα, από την προμήθεια των πρώτων υλών έως τη συσκευασία του τελικού προϊόντος. Ρομποτικοί μεταφορείς καθοδηγούνται από "συστήματα πλοήγησης λέιζερ", ενώ η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται σε όλη τη διαδικασία για τον εντοπισμό ελαττωμάτων και τη βελτιστοποίηση των συνθέσεων.

Το εργοστάριο, έκτασης 6.480 τετραγωνικών μέτρων, ξεκίνησε τη λειτουργία του πέρυσι και τώρα είναι πλήρως εν λειτουργία, απασχολώντας πάνω από 50 τεχνικούς και μηχανικούς. Αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη Florasis, μια  ανεξάρτητη μάρκα καλλυντικών και περιποίησης δέρματος, η οποία χτίζει ένα όνομα διεθνώς για τον συνδυασμό παραδοσιακής κινεζικής αισθητικής και τεχνολογίας αιχμής. Μέχρι τώρα, η Florasis ανέθετε την παραγωγή σε τρίτους κατασκευαστές όπως η Cosmax China. "Εσωτερικεύοντας την παραγωγή, μπορούμε να διασφαλίσουμε σταθερή ποιότητα, να μειώσουμε τους χρόνους ανάπτυξης και να ανταποκρινόμαστε σημαντικά πιο άμεσα στα σχόλια των καταναλωτών και στις αλλαγές της αγοράς", λέει η Gabby Chen, πρόεδρος παγκόσμιων αγορών της Florasis.

Τα έξυπνα εργοστάρια αποτελούν μέρος μιας εθνικής στρατηγικής για την ψηφιοποίηση του κατασκευαστικού τομέα και την καθιέρωση πιο φιλικών προς το περιβάλλον πρακτικών, ειδικά μεταξύ των ΜΜΕ (μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων), σύμφωνα με το Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής της Κίνας. Οι παραδοσιακές βιομηχανίες υιοθετούν μαζικά τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Κίνας για καλύτερη διαχείριση της ποιότητας, της παραγωγικότητας και του κόστους, εξηγεί ο Vincent Djen, ο οποίος έχει 20 χρόνια εμπειρίας στην ανάπτυξη προϊόντων και στις αλυσίδες εφοδιασμού στον τομέα της ένδυσης, όπου οι έξυπνες εταιρείες είναι πιο κοινές. "Αυτό είναι μια σημαντική τάση στη μεταποίηση τα τελευταία χρόνια. Επιτρέπει στη διοίκηση να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο πώς αποδίδει το εργοστάσιο όσον αφορά την παραγωγικότητα και την ποιότητα, ώστε να μπορούν να κάνουν προσαρμογές άμεσα", λέει.

Αν και οι μεγάλοι όμιλοι ομορφιάς, όπως η L’Oréal, χρησιμοποιούν αυτοματοποίηση και τεχνητή νοημοσύνη σε διάφορους βαθμούς, είναι σπάνιο να δούμε ανεξάρτητες μάρκες ομορφιάς να επενδύουν σε τόσο υψηλής τεχνολογίας δυνατότητες.

Ιδρύθηκε το 2017 στη Χανγκζού, έναν από τους τεχνολογικούς κόμβους της Κίνας, η Florasis ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που πρωτοστάτησαν στην τάση της C-beauty, βασισμένη στην παραδοσιακή κινεζική αισθητική, την χειροτεχνία, τις φιλοσοφίες και τις φόρμουλες περιποίησης δέρματος. Δίνει έμφαση στην αφήγηση, την καλλιτεχνική δημιουργία προϊόντων (όπως ανάγλυφα και περίτεχνα σκαλίσματα) και την αναβαθμισμένη συσκευασία, όλα αυτά συνέβαλαν στην επιτυχία της. Το 2021, ο τζίρος της ξεπέρασε τα 800 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις (πιο πρόσφατα στοιχεία δεν έχουν δημοσιευτεί).

Τώρα, χάρη στο έξυπνο εργοστάσιο, η Florasis διαθέτει επτά ψηφιοποιημένες γραμμές παραγωγής, οι οποίες διευκολύνουν ένα ποικίλο χαρτοφυλάκιο προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων περιποίησης δέρματος, βάσης μακιγιάζ και καλλυντικών σε μορφή πούδρας, με ετήσια παραγωγική ικανότητα 50 εκατομμυρίων μονάδων. "Ήδη από το 2020, αρχίσαμε να θέτουμε τις βάσεις για να κινηθούμε προς την πλήρη κάθετη ολοκλήρωση", λέει η Chen. "Αναγνωρίσαμε ότι μια μάρκα με υψηλή ένταση Έρευνας & Ανάπτυξης, έναν γρήγορο κύκλο καινοτομίας και παγκόσμιες φιλοδοξίες θα χρειαζόταν μακροπρόθεσμη υποδομή για να διατηρήσει την ποιότητα και την ταχύτητα". Η Florasis αρνήθηκε να αποκαλύψει το ποσό της επένδυσης, αν και οι ειδικοί εκτιμούν ότι ανέρχεται σε εκατομμύρια.

Αφού κλιμακώθηκε εγχώρια, η Florasis έχει κάνει κινήσεις σε διεθνείς αγορές, συμπεριλαμβανομένων της Νοτιοανατολικής Ασίας, της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Ιαπωνίας. Καθώς επεκτείνεται, η προσπάθεια της Florasis να χτίσει κάθετα ολοκληρωμένα, αυτοματοποιημένα συστήματα που μειώνουν την εξάρτηση από παραδοσιακούς προμηθευτές, θα πρέπει να της δώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, λέει ο Adam Knight, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας omnichannel Yaso. "Η έξυπνη κατασκευή συμπιέζει τους χρόνους παράδοσης, αυξάνει τα περιθώρια κέρδους και βελτιώνει τη συνέπεια — πράγμα που σημαίνει ότι ψηφιακά εγγενείς μάρκες όπως η Florasis μπορούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις με παγκόσμιους κολοσσούς" εξηγεί.

Ο έλεγχος της παραγωγής σε μια εποχή που η παγκόσμια βιομηχανία ομορφιάς αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις (γεωπολιτική αστάθεια, δασμοί, κόστος logistics) είναι σημαντικός. Ενώ το έξυπνο εργοστάσιο της Florasis δεν επιλύει άμεσα αυτά τα παγκόσμια ζητήματα, ο Knight πιστεύει ότι προσφέρει μια "πειστική λύση" στις προκλήσεις της αποτελεσματικής και βιώσιμης κλιμάκωσης, ειδικά για τις ταχέως αναπτυσσόμενες μάρκες C-beauty.

"Τα έξυπνα εργοστάσια σαν αυτό ανεβάζουν τον πήχη στην ταχύτητα, τη βιωσιμότητα και την αποδοτικότητα κόστους. Δεν πρόκειται για την αντικατάσταση των παραδοσιακών αλυσίδων εφοδιασμού από τη μια μέρα στην άλλη — αλλά πρόκειται για την οικοδόμηση της ευελιξίας για να ανταγωνιστεί κανείς σε μια απρόβλεπτη παγκόσμια αγορά", εξηγεί. Αυτό σημαίνει μακροπρόθεσμη ανθεκτικότητα και αποδοτικότητα σε έναν κόσμο όπου οι μάρκες ομορφιάς χρειάζεται να κινούνται γρηγορότερα.

Ωστόσο, δεν είναι όλα ρόδινα. Ένα εμπόδιο έγκειται στην ενσωμάτωση ταλέντου και τεχνολογίας. "Από τη μηχανική μέχρι την κοσμητολογία, χρειάστηκαν χρόνια για να ευθυγραμμίσουμε και να ενσωματώσουμε αυτές τις ειδικότητες σε ένα απρόσκοπτο σύστημα", λέει η Chen. Ένα άλλο εμπόδιο προκύπτει κατά τη διατήρηση της χειροποίητης ταυτότητας της μάρκας απέναντι στην υιοθέτηση της αυτοματοποίησης, ειδικά για προϊόντα με πολυτελή, χαραγμένη συσκευασία. Οι δυσκολίες στην πλοήγηση των ρυθμιστικών απαιτήσεων των παγκόσμιων προτύπων προσθέτουν επίσης "επίπεδα πολυπλοκότητας".

Παρόλα αυτά, το έξυπνο εργοστάσιο επιβεβαιώνει μια ευρύτερη τάση: τον αυξανόμενο ρόλο των αλυσίδων εφοδιασμού στη στρατηγική μιας μάρκας. Ο Hetzroni τονίζει ότι η κάθετη ολοκλήρωση, αν και ριψοκίνδυνη χωρίς σωστά συστήματα και ροή μετρητών, προσφέρει ασφάλεια και προστατεύει από εξωτερικούς κραδασμούς. "Πιστεύω ότι θα δούμε πολλούς άλλους να αρχίζουν να ακολουθούν το παράδειγμά τους, σε όλους τους τομείς", καταλήγει.

Η Chen ελπίζει ότι το έξυπνο εργοστάσιο της Florasis μπορεί να χρησιμεύσει ως ένα αναπαραγώγιμο πλαίσιο για άλλες εγχώριες ή αναδυόμενες μάρκες. "Αυτό δεν είναι απλώς ένα εργοστάσιο — είναι ένα επεκτάσιμο, βιώσιμο μοντέλο παραγωγής ομορφιάς έτοιμο για το μέλλον", λέει.